Overslaan naar content

Business Controller Almelo

    • Almelo, Overijssel

Functieomschrijving

Kent business control geen geheimen voor jou? En ben jij in staat om projecten te initiëren, structureren en managen? Word jij enthousiast van het ontwikkelen van processen en kijk je breder dan alleen cijfers? Maak dan impact als business controller bij SW Vastgoedverbetering!

Maak financiële analyses en rapportages, waar jouw collega’s op kunnen bouwen.

Samen met: je 8 collega's van het team financiën en control te Almelo.

Wat ga je doen? 

Als business controller maak je deel uit van de afdeling financiën en control, welke bestaat uit 8 personen. Je werkt nauw samen met het financiële team, vestigingsleiders, projectleiders en werkvoorbereiders. Je rapporteert aan de groepscontroller.

Je bent verantwoordelijk voor de financiële analyse en de rapportage van onze onderhoud- en renovatieprojecten. Project control is voor jou bekend. Je kent de risico’s en kansen en weet tijdig bij te sturen. Je komt proactief met procesmatige- en administratieve verbetervoorstellen. Je bent enthousiast, flexibel, duidelijk en verbindend. Door kritisch en gedreven te zijn draag je bij aan het realiseren van projecten binnen de gestelde budgetten en tijdlijnen.

Je belangrijkste taken zijn:

  • Inrichten en (door)ontwikkelen van werkprocessen;

  • Analyseren en bewaken van projectbudgetten;

  • Ontwikkelen en verzorgen van financiële rapportages en prognoses;

  • Uitvoeren van financiële analyses, cashflowprognoses en risicobeoordelingen;

  • Identificeren van afwijkingen en het adviseren van het management over oplossingen;

  • Ontwikkelen van risicobeheerstrategieën en implementatie van controles om de financiële stabiliteit van projecten te waarborgen;

  • Beheren van de projectadministratie en documentenbeheer in ons ERP systeem Alert;

  • Vertegenwoordigen van de organisatie binnen de moeder-groep;

  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de projectleiders en werkvoorbereiders.

In de rol van business controller ben je een essentiële schakel in het succesvol beheren van meerdere bouwprojecten. Je bent continu op zoek naar optimalisatie van rapportages en processen. Je inspireert en stimuleert een soepele samenwerking tussen de betrokken afdelingen.

Wat bieden we jou? 

  • Brutosalaris vanaf € 4.700,- bruto per maand op basis van 37,5 uur per week;

  • Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;

  • Nette pensioenregeling;

  • 25 vakantiedagen en 7 ATV-dagen op fulltime basis;

  • Leaseauto, smartphone en laptop;

  • Winstdelingsregeling;

  • Werken in de goede sfeer van een sociale organisatie, die landelijk opereert en waar transparantie en collegialiteit centraal staan;

  • Deelname SW Academy en budget voor professionele ontwikkeling;

  • Goed inwerkprogramma waarbij je uitgebreid kennis maakt met de organisatie;

  • Je standplaats is Almelo.

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over een afgeronde hbo/wo-opleiding in Finance of Controlling;

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring binnen een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen de bouw- of vastgoedsector;

  • Je hebt aantoonbare ervaring in een projectenorganisatie;

  • Je bent sociaal en communicatief sterk;

  • Je bent tactisch en analytisch;

  • Je bent een verbinder;

  • Je hebt ervaring met IT, data, processen en rapportagesystemen;

  • Je bent woonachtig in NO Nederland en bereid om te reizen naar onze vestigingen.

of

Apply with Indeed onbeschikbaar

Waarom werken bij SW?

Goede werk-privé balans

Door te werken in jouw regio, heb je weinig reistijd en houd je meer tijd over voor thuis.

Werken in de bewoonde wereld

Je draagt bij aan een fijne leefomgeving voor bewoners

Persoonlijke en professionele groei

We bieden volop kansen voor ontwikkeling, zowel op vakinhoudelijk als persoonlijk gebied.